Treceți la conținutul principal

Recenzie Distanța dintre mine și cireș de Paola Peretti




"Poate că asta e diferența între prietenie și dragoste. Că prietenia e ușoară, iar dragostea îți aduce prea multă confuzie în minte - seamănă un pic cu norișorul Stargardt din ochi."




"Toți copii se tem de întuneric. Întunericul este o cameră fără uși și fără ferestre, cu monștri care te prind și te mănâncă în tăcere. Însă mie nu îmi e frică de întuneric: întunericul îl am înăuntru."






Paola Peretti este o scriitoare de origine italiană, romanul Distanța dintre mine și cireș fiind cartea sa de debut.

În urmă cu 15 ani, P. Peretti a descoperit că suferă de o afecțiune gentică rară (sindromul Stardardt), o boală oftalmologică pentru care încă nu există tratament. Treptat, își va pierde acuitatea vizuală, până ce va orbi; până atunci însă, îi învață italiana pe copii imigranților.

Romanul pentru adolescenți (și aș adăuga eu, pentru toate vârstele) este inspirat din viața ei, protagonista principală, Mafalda, suferind la rândul ei de sindrumul Stargardt.

Carolina Rabei a contribuit la cartea de față ca ilustratoare, iar munca ei este una cu totul și cu totul aparte, tușele creative făcând romanul și mai fermecător.

Mafalda, personajul principal, este o fetiță de 9 ani, ce se luptă cu o boală perfidă și care la vârsta de doar 10 ani, va rămâne oarbă.

Alături de motanul ei, Optimus Turcaret și îngrijitoarea de la școală (Estella, care este de origine română) se luptă să accepte ceea ce i se întâmplă.

Nu este o perioadă ușoară, Mafalda știe de mai mult timp că urmează să își piardă vederea, doar că în cazul ei asta se întâmplă mai repede decât pentru alții...

Alături de motan, de îngrijitoarea școlii și de un prieten total neașteptat, va trece mai ușor peste această perioadă, va descoperi lucruri noi la ea, va învăța să se lupte cu frica și cu pierderea. 

Căci în final Mafalda nu își va pierde doar vederea...

Distanța dintre mine și cireș este o poveste despre curaj, despre puterea de a nu renunța, despre iubire și prietenie, pierdere și câștig. Este despre speranță și de ce nu, și despre magie.

Cât despre titlul puțin ciudat al cărții, dacă o să aveți curiozitatea să o citiți, o să înțelegeți de ce este atât de legată Mafalda de un... cireș!


Cartea se citește foarte ușor, este accesibilă atât copiilor, cât și adulților și reprezintă de fapt o lecție de viață, un îndemn de a ne bucura de ce avem și de a înceta a ne mai plânge. Este despre importanța lucrurilor mărunte, pe care de cele mai multe ori tindem să le vedem ca pe ceva firesc, ca pe ceva ce ni se cuvine și uităm să vedem cât suntem de norocoși.

Și nu în ultimul rând, Distanța dintre mine și cireș ne învață să găsim lumină chiar și în întuneric...


Informații Distanța dintre mine și cireș de Paola Peretti

Ed. Litera
Public țintă 14+
Nota mea 10
Preț aprox. 30 lei


Un roman #mustread!



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Părerea mea despre produsele Cien la o lună de la testare

Deși am mai povestit despre produsele Cien  aici  și  aici , postarea de astăzi este dedicată întregului pachet primit spre testare. La aproximativ o lună de când am început să mă delectez cu aceste produse, pot afirma că deja mi-am făcut o părere și vă pot spune sincer ce cred eu despre ele. A se observa că gelul de duș e folosit intens- de la baie la pozat, că așa îi șade bine unui produs bun! Preferatele mele au fost crema de mâini și gelul de duș, pentru că hidratează pielea în profunzime, se absorb repede în piele și au un miros proaspăt, discret, pe care îl ador. Pot afirma că am devenit dependentă de aceste două produse, nu mă pot abține să nu le utilizez. Uneori chiar am impresia că inventez motive de a face duș, doar așa, să mă mai bucur puțin de mirosul plăcut al cremelor și de pielea fină, moale și bine hidratată- aproape ca a unui bebeluș. În ceea ce privește cremele de față, sunt mulțumită de ele, în ceea ce privește hidratarea sunt ok, lasă tenul catifelat, î

Cien Q10 cream

Vă povesteam acum câteva zile că am avut plăcerea de a fi selectată de  BuzzStore  și  Lidl  să particip la campania de testare  Cien . Dacă  gelul de duș  este preferatul meu, nici cremele Cien Q10 nu se lasă mai prejos! Și pentru că îmi place să vă încânt și cu câte un știați că, înainte de a îmi spune opinia despre Cien Q10 cream, ia uitați: "Conform unui test specializat realizat în 2014 în Italia, Cien de la  Lidl Romania  este cea mai eficientă cremă anti-rid, în comparație cu alte 14 creme de marcă care au făcut obiectul testării. Cele 15 creme au fost testate pe un eșantion de 1021 de femei, care s-au supus testărilor timp de o lună. Au fost măsurate prin analize de laborator specifice, capacitatea de hidratare şi eficacitatea anti-rid. În urma ambelor analize, Cien a ieşit nr.1!" Gama cuprinde: - cremă de zi antirid, cu factor  de protecție solară - cremă de noapte antirid, cu efect hidratant Ambele creme conțin Q10, complexul Liftactiv Intensive și a

Balea Hair Volume Powder

Abia m-am urnit să scriu postarea asta, atât de cald îmi e... Abia îmi mai funcționează mecanismele ce îmi pun creierașul în mișcare și deja încep să mă gândesc la răcoarea plăcută a toamnei... sau în cel mai bun caz a mării! De muncă, de nuntă, de dans... de pregătiri, vă spun sincer că nu mai am chef de nimic. Eu de fel nu suport prea bine căldura, dar acum am atins un grad RIDICAT de frustrare și nici nu dorm bine din cauză că îmi iese limba de trei coți. Se poate divorța de caniculă!? Că pe mine nu mă mai ajută nimic... Voi sunteți bine, cum rezistați?! Și acum că am dat drumul întregului năduf aici, să vă povestesc de pudra peste care am dat în weekend prin DM. E și ea în ton cu vara, căldura și toată nebunia exotică. Colorată, veselă, cu miros de cocos și alte nebunii, cu papagali fericiți și căpăcel pastelat! Aaaa și să nu uităm, este ediție limitată. Altfel nici nu o luam, nu?! Tubulețul conține 10 g produs, prețul este de aproximativ 12 lei, ceea ce este super afa