Treceți la conținutul principal

Recenzie Discreție garantată de Alex Turner

"Timpul este o cascadă năvalnică ce poartă către pieire lucruri abia născute. Și altele vor veni în urma lor, la fel, destinate să piară. (A. Turner, Discreție garantată p. 127)"

Hristos a Înviat drăguțele mele! După o lipsă de câteva zile, vreau să vă vorbesc despre romanul Discreție garantată de Alex Turner. Cartea am primit-o de la cei de la Bookzone și am fost tare încântată să descopăr un altfel de roman.

Recunosc că la prima impresie am fost ușor sceptică, dar m-a cucerit imediat ce am descoperit că abundă în citate!

De asemenea, subiectul abordat este unul interesant, ținând cont că povestea se centrează în jurul Ameliei (o coincidență funny), o escortă de lux ce se dovedește a fi prietena din copilărie a scriitorului Alex Turner.

Așadar, Discreție garantată se încadrează de minune în seria #2019booksforsoul și vă mărturisesc că nu mă așteptam să îmi placă atât de mult o poveste despre escorte, droguri și altele asemănătoare. Poate din cauza preconcepțiilor, stereotipurilor, modelului pe care (încă) îl consider inacceptabil și a modului în care am fost crescută. Dar aceeași creștere m-a învățat să ascult povestea fiecărui om, căci nimic nu este așa cum pare și cred că asta m-a ajutat și în a putea citi tot romanul.

Pentru că "oamenii se pot schimba. Trebuie să se întâmple ceva cu adevărat cutremurător , dar... într-adevăr oamenii se pot schimba. (p.9)"

Ce să vă spun despre roman... în centrul său se află două personaje: scriitorul Alex Turner și escorta Amelia, care caută un om bine pregătit să îi scrie povestea de viață. Iar printr-un cumul de evenimente Alex ajunge să fie acesta. Partea cea mai interesantă e faptul că cei doi se cunosc, copilărind împreună, iar Alex fiind în adolescență (și poate chiar și acum) îndrăgostit până peste urechi de Amelia.

"Sub același cer am fost întotdeauna și am călcat același pământ. Dar... ar fi fost mai bine împreună."

La fel ca și mine, Alex pornește la drumul scrierii cărții cu un bagaj bogat de preconcepții în legătura cu ideea de escortă. Pe măsăură ce înaintează povestea Alex află din ce în ce mai multe despre copilăria Ameliei și este uimit de trecutul acesteia, acel gen de trecut ce poate schimba oamenii...

"În creuzetul suferinței, așa cum am învățat, se clădesc cele mai nobile caractere."

O copilărie grea, părinți nepăsători, o situație de viață fără ieșire, toate acestea duc către decizia Ameliei de a deveni escortă. Însă o decizie o dată luată nu aduce cu sine împlinire. Căci renunțarea la adevăratul vis poate provoca mai multă durere decât orice pe lume.

"Să nu uiți niciodată ce ți-ai promis când erai mic. Din trecut, un copil așteaptă de la tine să devii tot ceea ce el a visat vreodată. (p.22)"

Și dacă întreg romanul se axează pe frământările lui Alex între a scrie sau a nu scrie povestea Ameliei, zbătându-se între dorința de a afla mai multe despre ea și de a o avea în preajmă și prejudecățile legate de meseria de escortă și de a îți câștiga existența vânzându-ți trupul.

Romanul se încheie cu o notă de mister, dar cititorul este lăsat în suspans, căci romanul are mai multe volume. Și vă mărturisesc că îl aștept cu mare nerăbdare că îl aștept și pe al doilea!

Informații Discreție garantată de Alex Turner

Ed. Bookzone
Preț aprox 30 lei
Nr. pag.158
Public țintă 18+
Nota mea 9

"Mulți oameni îți vor fi doar amintiri. Alții vor reveni în viața ta și vor da un nou sens poveștii tale."

Comentarii

1. Mda, înteleg frământările lui Alex, dar ca scriitor ar trebui sa poata sa scrie despre viata ei de escorta! In opinia mea "meseria de escorta" nu este aceeasi cu cea de "prostituata"!
    Escorta poate fi si un fel de "geisha", o dama de companie ... dar fara sex! Poate ca vad eu lucrurile altfel! :))

RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa ma gandeam si eu, dar pe masura ce am "inaintat" in lectura cu romanul, mi-am dat seama ca nu e si cazul Ameliei de aici. Pentru o perioada a facut meseria de escorta de la A la Z, cu tot ce presupune ea. Oricum, cartea e foarte faina si cumva ma bucur ca apar si romane mai altfel. Ce spui tu este adevarat, ca scriitor ar trebui sa poata face asta, insa Alex simte cumva ca renunta la principii si ca se pune intr-o lumina slaba daca scrie despre subiecte comerciale, care vand bine: droguri, sex, alcool, dependente etc. Si toate astea il fac sa nu vada "misiunea" ca fiind una potrivita cu valorile lui. Se schimba insa pe parcurs si sincer, astept cu nerabdare continuarea.

P.S. Saptamana viitoare urmeaza o recenzie si mai buna! :)

Ștergere
    2. Acum chiar m-ai facut curioasa! :))

Ștergere
    3. O carte vulgara, sigur se gasea un sinonim pentru acele cuvinte, povestea nu se iincheie.... ramane undeva asa.....
      Cred ca se potrivea mai bine titlul ,,Povestea unui baietel frustrat si colegii lui
      Citind aceasta carte asteptam sa se intample totusi ceva, m-am încăpățânat sa o citesc pana la capat, am regretat timpul irosit.

Ștergere
  2. M ai facut curioasă trebuie sa citesc cartea

RăspundețiȘtergere

3. Titlul total nepotruvit,
    O carte ce povesteste si murdareste viata unei tinere, murdareste si prin modul de exprimare al scriitorului, carte scrisa persoana I, o tanara judecata si privita prin ochii unui bărbat plin de complexe si neimpliniri personale.
    Aparent este inteleasa, ajutata, chiar iubita, siiii lovitira de gratie.( un biet barbat frustrat, care in al 12-lea ceas, in numele asa zisei iubiri, nu face nimic)
    O pierdere de timp.

RăspundețiȘtergere