Treceți la conținutul principal

Minunata călătorie a lui Nils Holgersson prin Suedia


"Copilăria, cadoul pe care ni-l face viața pentru ce vom avea de îndurat. (H. Mălăiele)"

Întrerupem puțin șirul celor #2019booksforsoul extrem de serioase și vorbim de una ceva mai... copilăroasă: Minunata călătorie a lui Nils Holgersson prin Suedia, de Selma Lagerlof.

Dacă prima mea dragoste în materie de cărți pentru copilași a fost Heidi, fetița munților, pot lesne afirma că super crush-ul și iubirea aia adevărata a fost Minunata călătorie a lui Nils Holgersson prin Suedia.


Volumul de mai sus este o ediție ilustrată, destul de nouă pe piață, extrem (dar extrem) de diferită de cartea citită de mine acum (mult prea) mulți ani. Acela era un volum împrumutat de la biblioteca pentru copii, uzat, jerpelit, ciufulit, citit și răscitit... dar cu un farmec cu totul și cu totul aparte. Și dacă stau bine să mă gândesc, ce m-a atras atunci la el de l-am împrumutat au fost tot gâștele de pe copertă. Și m-a atras atât de mult încât am plecat cu el acasă, lucru în premieră, căci nu sunt genul care să frecventeze bibliotecile, dar să plece cu ceva acasă. Mie îmi place să am cartea mea, curus fiind singură la părinți. Drept urmare, acum chiar sunt mândră că dețin acest superb volum și că în cazul în care o să fiu vreodată mama o să îl pot da mai departe.

Și acum lăsând polologhiile de fată tristă și melancolică, să trecem la subiectul real al acestei postări: călătorie a lui Nils Holgersson prin Suedia!

Povestea spusă de Selma Lagerlof este aceea a unui băiețel tare-tare răutacios, ce ca drept pedeapsă este transformat într-un pitic și ajunge să călătorească pe spatele unui gâscan sălbatic prin toată Suedia, departe de casă și părinți.

În această călătorie trece prin tot soiul de peripeții și aventuri, iar situațiile felurite în fața cărora este pus și nevoit să se descurce, îi deschid ochii și îl fac să privească viața altfel. Căci uneori e nevoie doar de a schimba puțin perspectiva pentru a te reconstrui.

Călătoria cu Martin gâscanul și minunatul stol de gâște îl fac pe Nils, băiețelul rău și neastâmpărat să realizeze care sunt cele mai importante valori umane (și nu numai): iubirea, sprijinul reciproc, prietenia.

O poveste minunată, în care lumea lui Nils și cea a animalelor se îmbină și întrepătrund atât de frumos și atât de pur încât nu ai cum să închizi ultima pagină fără să te fi transformat și tu măcar puțin ori fără să fi vărsat o lacrimă.

Ediția cumpărată de mine se adresează unei grupe mai mici de vârstă, să spunem 8-12 ani, povestea fiind mult scurtată, accentul central picând pe ilustrațiile superbe. Recomand ambele ediții, povestea pentru grupa 14+ fiind mult mai elaborată și putând fi citită chiar și de adulți. Rămâne între noi, dar la vremea când am împrumutat cartea, atât mama, cât și bunica au devorat-o până să o înapoiem.

Și dacă îmi amintesc bine și acea ediția avea ceva ilustrații... desigur, nu se pot compara cu cele de acum, însă la urma urmei povestea e cea care cucerește. Povestea și gâscanul Martin pe care și după atâția ani îl ador!

Puteți vedea aici o bucățică din ilustrațiile din cartea mea; cu mențiunea că îmi pare tare rău că abia acum am realizat că nu am mai multe poze cu desenele.


Așadar, dacă aveți pici pe acasă, Minunata călătorie a lui Nils Holgersson prin Suedia e o carte excelentă de dăruit (mai ales că vine acum iepurașul și poate nu aveți idei). Eu și mare și cu păr alb tot o mai citesc- căci îmi amintește de cum eram acum muuuuulți, mulți ani.

Indiferent ce decideți, țineți cont că recomand cartea și îi dau și nota 20! Merită o șansă, nu credeți?!


Informații Minunata călătorie a lui Nils Holgersson prin Suedia de Selma Lagerlof

Ed. Arthur Gold
Colecția Mari Clasici Ilustrați
Preț aprox 35 lei
Nr. pag. 148
Public țintă 8-12 ani (ediția aceasta)
Nota mea 20+

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Părerea mea despre produsele Cien la o lună de la testare

Deși am mai povestit despre produsele Cien  aici  și  aici , postarea de astăzi este dedicată întregului pachet primit spre testare. La aproximativ o lună de când am început să mă delectez cu aceste produse, pot afirma că deja mi-am făcut o părere și vă pot spune sincer ce cred eu despre ele. A se observa că gelul de duș e folosit intens- de la baie la pozat, că așa îi șade bine unui produs bun! Preferatele mele au fost crema de mâini și gelul de duș, pentru că hidratează pielea în profunzime, se absorb repede în piele și au un miros proaspăt, discret, pe care îl ador. Pot afirma că am devenit dependentă de aceste două produse, nu mă pot abține să nu le utilizez. Uneori chiar am impresia că inventez motive de a face duș, doar așa, să mă mai bucur puțin de mirosul plăcut al cremelor și de pielea fină, moale și bine hidratată- aproape ca a unui bebeluș. În ceea ce privește cremele de față, sunt mulțumită de ele, în ceea ce privește hidratarea sunt ok, lasă tenul catifelat, î

Cien Q10 cream

Vă povesteam acum câteva zile că am avut plăcerea de a fi selectată de  BuzzStore  și  Lidl  să particip la campania de testare  Cien . Dacă  gelul de duș  este preferatul meu, nici cremele Cien Q10 nu se lasă mai prejos! Și pentru că îmi place să vă încânt și cu câte un știați că, înainte de a îmi spune opinia despre Cien Q10 cream, ia uitați: "Conform unui test specializat realizat în 2014 în Italia, Cien de la  Lidl Romania  este cea mai eficientă cremă anti-rid, în comparație cu alte 14 creme de marcă care au făcut obiectul testării. Cele 15 creme au fost testate pe un eșantion de 1021 de femei, care s-au supus testărilor timp de o lună. Au fost măsurate prin analize de laborator specifice, capacitatea de hidratare şi eficacitatea anti-rid. În urma ambelor analize, Cien a ieşit nr.1!" Gama cuprinde: - cremă de zi antirid, cu factor  de protecție solară - cremă de noapte antirid, cu efect hidratant Ambele creme conțin Q10, complexul Liftactiv Intensive și a

Balea Hair Volume Powder

Abia m-am urnit să scriu postarea asta, atât de cald îmi e... Abia îmi mai funcționează mecanismele ce îmi pun creierașul în mișcare și deja încep să mă gândesc la răcoarea plăcută a toamnei... sau în cel mai bun caz a mării! De muncă, de nuntă, de dans... de pregătiri, vă spun sincer că nu mai am chef de nimic. Eu de fel nu suport prea bine căldura, dar acum am atins un grad RIDICAT de frustrare și nici nu dorm bine din cauză că îmi iese limba de trei coți. Se poate divorța de caniculă!? Că pe mine nu mă mai ajută nimic... Voi sunteți bine, cum rezistați?! Și acum că am dat drumul întregului năduf aici, să vă povestesc de pudra peste care am dat în weekend prin DM. E și ea în ton cu vara, căldura și toată nebunia exotică. Colorată, veselă, cu miros de cocos și alte nebunii, cu papagali fericiți și căpăcel pastelat! Aaaa și să nu uităm, este ediție limitată. Altfel nici nu o luam, nu?! Tubulețul conține 10 g produs, prețul este de aproximativ 12 lei, ceea ce este super afa