marți, 12 martie 2019

Te anunț că... nu anunț!

România, anul 5602- populația țării se confruntă cu o criză nemaiîntâlnită în ultimii 2000 de ani. Croitorii, pictorii, bucătarii, bijutierii, scriitori etc., au pe stoc mai multă marfă decât și-ar fi imaginat vreodată, blocându-și astfel orice posibiliatea de a dezvolta noi produse.

Criza este cu atât mai profundă, cu cât restul populației abia dacă reușește să își găsească minimul de produse necesare. Zone întregi de pe teritoriul României suferă de un surplus de brioșe și cercei, pe când altele abia găsesc în magazine câteva bijuterii amarâte.

Autoritățile organizează ședințe peste ședințe, dar se pare că sunt depășite de situația nou ivită, negăsind momentan nicio soluție pentru a echilibra balanța.

Un grup de cercetători de la Universitatea Regiunilor Divizate au fost aleși pentru a concepe un plan de urgență în vederea soluționării crizei regiunilor.

Și cum până în urmă cu 2000 de ani sistemul implementat de Guvernul Regiunilor funcționase ca uns, cercetătorii au decis că cea mai bună strategie constă în consultarea arhivelor vechiului regat, pentru a vedea dacă România se confruntase în trecut cu o situație similară.

O idee bună, dar cum treburile mergeau extrem de încet, criza din România anului 5602 se adâncea din ce în ce mai mult...

Poate dacă ar fi avut acces la o platformă de tipul Anunțul Telefonic le-ar fi fost mai ușor, însă din 5602 până în 1990 e cale lungă, de mai bine de 3000 de ani. Iar asta presupune cercetarea a sute și sute de documente (electronice și nu numai)... treabă grea pentru o mână de cercetători.

Meșteșugarii dar și oamenii de rând deveneau din ce în ce mai irascibili așteptând o soluție pentru a rezolva criza din ținut... însă stilul lor de viață, dispersat, solitar și centrat pe tehnologie îi impiedicau să vadă cea mai simplă soluțio-rezolvare: anunțul!

Vă dați seama cât de ușor ar fi fost pentru maeștrii croșetei să își vândă colierele atent împletite, să le arate întregii populații, sub forma unui marketing de excepție!?


6502 însă și-a pierdut specialiștii în marketing, și-a pierdut jurnaliștii, redactorii, corectorii și experții în comunicare... 6502 este despre  tehnologie, individualism, locuințe high-tech și viteză.

Totuși, strategiile adoptate de 6502 încep să dea greș, vânzările stagnând... Cu siguranță bijutierii, atât de creativi în 6502 ar fi de-a dreptul iluminați dacă ar avea acces la tehnicile de marketing a anului 2019.

Ca să nu mai vorbim cât de util le-ar fi cercetătorilor dacă ar găsi în arhiva articolul privin factorul online în design-ul de bijuterii.

Totuși, nici cercetătorii, nici guvernanții, nici creatorii și nici populația de rând nu au găsit vechile articole, nu au idei de vânzare ori de a concepe un anunț, România rămânând blocată!

Dacă ar știi ei că în anii 2000, acei ani atât de îndepărtați și aparent înapoiați informația circula mult mai repede, anunțurile erau nucleul vânzărilor, achizițiile și vânzărilor fiind astfel mult facilitate.

6502 a uitat de strategii de marketing, de schimb de informații, de anunțuri... astfel, populația viitorului merge pe premisa că: te anunț că... nu anunț!

Și așa mărfurile rămân pe stoc, creatorii sunt în impas, clienții fără produse, iar cercetătorii tot caută și caută și caută... doar oare nu ar fi mai simplu să.... dea un anunț!?



Articol creat pentru Super Blog 2019, ediția de primăvară.


6 comentarii: