Treceți la conținutul principal

Recenzie Un moment de reculegere de Siegfried Lenz

"La un moment dat, însă, am presupus că știu la ce se gândea, când pe chipul ei a apărut o expresie de așteptare. Am presupus că se gândea la mine, iar ea mi-a confirmat bănuiala așezânu-și o mână pe abdomenul meu. Chiar dacă cel la care te gândești e lângă tine, tot îți poate umple gândurile."

L-am descoperit pe Siegfried Lenz din întâmplare, când căutam împreună cu soțul meu filmul The German Lesson. Și tot căutând și căutând, am descoperit că filmul este adaptatu după romanul cu același nume. Inițial am vrut să cumpăr cartea aceea, dar cum în limba română nu am găsit-o, iar abilitățile mele de germană nu sunt încă atât de bune, am optat pentru unicul roman al autorului scris în română: Un moment de reculegere.

- Puteți arunca un ochi pe trailerul filmului The German Lesson aici. -

Siegfried Lenz este un autor de origine germană, s-a născut în 1926 la Lyck, oraș din Prusia Orientală; este considerat unul dintre cei mai bun autori de origine germană din perioada postbelică și contemporană.

A scris numeroase cărți, printre care și Un moment de reculegere, apărut în România la editura Rao.

"Pe chipurile celor din Aulă se citea faptul că fiecare dintre cei adunați acolo suporta diferit tăcerea impusă sau recomandată; cei mai mulți dintre elevi căutau după o vreme contactul vizual cu cei de alături, unii se legănau de pe un picior pe altul, un băiat își privi chipul într-o oglindă de buzunar, la unii vedeam clar că reușiseră să adoarmă de-a-n picioarelea, altul privea mereu la ceas. Cu cât tăcerea se întindea mai mult, cu atât era mai clar că unii considerau o datorie importantă să poată trece fără urmări peste această sarcină. M-am uitat la fotografia ta, Stella, mi-am imaginat cum ai reacționa la tăcerea impusă, dacă ai putea."

Acțiunea romanului Un moment de reculegere are loc într-un orășel germanic, din partea de nord a țării, pe tărmul Mării Nordului, într-o frumoasă vară.

Personajele principale sunt Stella și Christian, o profesoară de engleză și elevul ei, între cei doi înfiripându-se o frumoasă poveste de dragoste; o poveste a cărei durată va fi foarte scurtă... de doar o vară!

Christian se îndrăgostește pentru prima oară, chiar de profesoara sa de engleză, profesoară ce se pare că îi împărtășește sentimentele. Cei doi trăiesc o idilă frumoasă dar secretă, se bucură de soarele cald și de plimbările pe mare, de Insula Păsărilor unde se simt ca în Rai și de camera de hotel a Stellei...

Idila continuă chiar și după începerea școlii, însă se încheie în mod tragic, o dată cu moartea tinerei profesoare.

Cuprins de durere și disperare la gândul că și-a pierdut prima dragoste, Christian se simte pustiit, retrăiește clipele de vis petrecute alături de iubita sa, Stella și își pune mii de întrebări ce vor fi lăsate fără nici un răspuns...

Romanul este ușor de citit, extrem de fluid și se împarte pe două planuri: cel prezent, în Aula unde are loc comemorarea Stellei și cel trecut, al amintirilor și poveștii de dragoste dintre Christian și profesoara sa.

Este genul de carte pe care o dată ce ai pus mână nu o mai poți lăsă până nu o termini, iar candoarea și delicatețea cu care este scrisă o face memorabilă și plăcută; atât sufletului, cât și minții.

Pe parcursul lecturii îți pui întrebări referitoare la moartea Stellei, însă deznodământul este unul la care nu te-ai aștepta.

Cu certitudine o carte din categoria #mustread, pe care o recomand cu mare drag.

Informații  Un moment de reculegere de Siegfried Lenz

Ed. Rao
Nr. pag. 123
Nota mea 10+
Public țintă 16+

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Părerea mea despre produsele Cien la o lună de la testare

Deși am mai povestit despre produsele Cien  aici  și  aici , postarea de astăzi este dedicată întregului pachet primit spre testare. La aproximativ o lună de când am început să mă delectez cu aceste produse, pot afirma că deja mi-am făcut o părere și vă pot spune sincer ce cred eu despre ele. A se observa că gelul de duș e folosit intens- de la baie la pozat, că așa îi șade bine unui produs bun! Preferatele mele au fost crema de mâini și gelul de duș, pentru că hidratează pielea în profunzime, se absorb repede în piele și au un miros proaspăt, discret, pe care îl ador. Pot afirma că am devenit dependentă de aceste două produse, nu mă pot abține să nu le utilizez. Uneori chiar am impresia că inventez motive de a face duș, doar așa, să mă mai bucur puțin de mirosul plăcut al cremelor și de pielea fină, moale și bine hidratată- aproape ca a unui bebeluș. În ceea ce privește cremele de față, sunt mulțumită de ele, în ceea ce privește hidratarea sunt ok, lasă tenul catifelat, î

Cien Q10 cream

Vă povesteam acum câteva zile că am avut plăcerea de a fi selectată de  BuzzStore  și  Lidl  să particip la campania de testare  Cien . Dacă  gelul de duș  este preferatul meu, nici cremele Cien Q10 nu se lasă mai prejos! Și pentru că îmi place să vă încânt și cu câte un știați că, înainte de a îmi spune opinia despre Cien Q10 cream, ia uitați: "Conform unui test specializat realizat în 2014 în Italia, Cien de la  Lidl Romania  este cea mai eficientă cremă anti-rid, în comparație cu alte 14 creme de marcă care au făcut obiectul testării. Cele 15 creme au fost testate pe un eșantion de 1021 de femei, care s-au supus testărilor timp de o lună. Au fost măsurate prin analize de laborator specifice, capacitatea de hidratare şi eficacitatea anti-rid. În urma ambelor analize, Cien a ieşit nr.1!" Gama cuprinde: - cremă de zi antirid, cu factor  de protecție solară - cremă de noapte antirid, cu efect hidratant Ambele creme conțin Q10, complexul Liftactiv Intensive și a

File de iubire

Când aveam fundițe-n păr și rochițe cu buline, Visam la marea iubire,  Ca-n romanele citite pe sofa de străbunica. Am crescut cam repejor Și cu mare bucurie rochița de școlăriță am îmbrățișat. Dar la visul de iubire tot n-am renunțat. La liceu, cu lumea-n cap și speranțe de-mplinire, Am fugit după iubire... Doar că lesne mi-am dat seama că nu-i totu' ca-n romane Și tare m-am supărat pe romanele citite, Pe poveștile trăite și personajele iubite. Dar când timpu a mai trecut Și mai mare am crescut, Ușor am realizat că mitul despre iubire Poate fi înfăptuit lângă omul potrivit. De-a lungul timpului, dar mai ales în facultate, am învățat că un bun scriitor este acela care a cunoscut viața cu tot ce presupune ea: greutăți, bucurii, suișuri și coborâșuri, durere și fericire, lacrimi, agonie, disperare- dar nu s-a lăsat înfrânt de ele, ci le-a împletit cu măiestrie în povești inedite, ce fac delicul publicului. Și asta tocmai pentru că cititorul î