Treceți la conținutul principal

Recenzie Un vultur în zăpadă de Michael Morpugo






"Dacă destinul nu depinde de tine, de tine depinde ce faci cu ceea ce îţi dă destinul. (O. Paler)"







Un vultur în zăpadă de Michael Morpugo este un roman pentru copii, dar care poate fi citit de oricine, la orice vârstă, povestea fiind extrem de fermecătoare.

Cartea se citeşte foarte uşor (fiind scrisă pentru cei mici), este presărată pe ici colo cu ilustraţiile simpatice ale lui Michael Foreman şi se împarte în 4 capitole, toate marcate de câte un misterios şi cât se poate de util băţ de chibrit...

Barney, în vârstă de doar 9 ani, rămas fără casă în urma bombardamentelor lansate de Hitler asupra Londrei, călătoreşte cu mama sa în trenul ce îi va duce spre locuri mai sigure, către mătuşa lui.

În acelaşi compartiment cu ei mai urcă un bărbat misterios, cu siguranţă fost soldat, după cum îşi poate da seama Barney.

În timpul călătoriei, trenul în care cei trei călătoresc este atacat de aviaţia inamică, iar mecanicul de locomotivă este nevoit să se adăpostească într-un tunel.

Uşor panicat, căci lui Barney îi este frică de întuneric, acest primeşte ajutor de la călătorul misterios... având o cutie cu patru beţe de chibrit şi o poveste cât se poate de specială.

Prima scăpărare de lumină duce călătorii la începutul poveştii, în timpul celui de Al Doilea Război Mondial, când a început totul.

Această a doua poveste îi are în prim plan pe călătorul misterios şi cel mai bun prieten al lui, Billy. Billy care la un moment dat, a acţionat crezând că face o faptă bună, faptă ce s-a dovedit, în timp, că a provocat cel de Al Doilea Război Mondial.

Călătorul îi poartă pe Barney şi pe mama lui în Africa, pe mările şi oceanele învolburate ale lumii, pe frontul Primului Război Mondial şi înapoi în Londra cea devastată de bombardamente.

Cu fiecare băţ de chibrit ce se stinge, povestea devine tot mai interesantă, tot mai palpitantă, dar şi dorinţa lui Barney de a auzi finalul şi a scăpa din tunel tot mai mare...

Doar că niciunul dintre cei doi nu şi-a putut imagina cât de ciudat poate fi finalul acestei călătorii...

Inspirat dintr-o întâmplare reală, Michael Morpugo ţese o poveste ce îmbină atât elemente ale realului, cât şi de ficţiune, pentru a crea romanul Un vultur în zăpadă. Vultur pe care îl foloseşte cu măiestrie ca simbol al poveştii.

O carte extrem de bine scrisă, uşor de citit şi urmărit, cu un fir narativ sublim (sunt o adeptă a poveştilor în ramă, fie că sunt în cărţi sau în filme) şi oarecare fineţe psihologică.

Finalul, cu o tuşă de mister şi imprevizibil a reuşit să mă încânte la nebunie; ador finalurile care nu se termină previzibil, iar acesta a fost o operă de artă.

Cu certitudine o carte #mustread, indiferent de vârstă; pentru că şi eu, ca adult, am avut de învăţat câte ceva din lectura acestui roman.


Informaţii Un vultru în zăpadă de Michael Morpugo

Editura Nemira
Colecţia Nemi
Nr. pag. 185
Nota mea 10+
Public ţintă 9+



"... un tânăr soldat, luptător în tranşeele Primului Război Mondial, ia o decizie pe care, sub impulsul momentului, o crede corectă. Dar care ulterior se dovedeşte a fi cea mai cumplită greşeală pe care a făcut-o vreodată, o greşeală pe care trebuie neaparat să o îndrepte, înainte să fie prea târziu..."


Dacă o să reuşească să facă asta, vă invit pe voi să aflaţi, citind Un vultur în zăpadă!

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Părerea mea despre produsele Cien la o lună de la testare

Deși am mai povestit despre produsele Cien  aici  și  aici , postarea de astăzi este dedicată întregului pachet primit spre testare. La aproximativ o lună de când am început să mă delectez cu aceste produse, pot afirma că deja mi-am făcut o părere și vă pot spune sincer ce cred eu despre ele. A se observa că gelul de duș e folosit intens- de la baie la pozat, că așa îi șade bine unui produs bun! Preferatele mele au fost crema de mâini și gelul de duș, pentru că hidratează pielea în profunzime, se absorb repede în piele și au un miros proaspăt, discret, pe care îl ador. Pot afirma că am devenit dependentă de aceste două produse, nu mă pot abține să nu le utilizez. Uneori chiar am impresia că inventez motive de a face duș, doar așa, să mă mai bucur puțin de mirosul plăcut al cremelor și de pielea fină, moale și bine hidratată- aproape ca a unui bebeluș. În ceea ce privește cremele de față, sunt mulțumită de ele, în ceea ce privește hidratarea sunt ok, lasă tenul catifelat, î

Cien Q10 cream

Vă povesteam acum câteva zile că am avut plăcerea de a fi selectată de  BuzzStore  și  Lidl  să particip la campania de testare  Cien . Dacă  gelul de duș  este preferatul meu, nici cremele Cien Q10 nu se lasă mai prejos! Și pentru că îmi place să vă încânt și cu câte un știați că, înainte de a îmi spune opinia despre Cien Q10 cream, ia uitați: "Conform unui test specializat realizat în 2014 în Italia, Cien de la  Lidl Romania  este cea mai eficientă cremă anti-rid, în comparație cu alte 14 creme de marcă care au făcut obiectul testării. Cele 15 creme au fost testate pe un eșantion de 1021 de femei, care s-au supus testărilor timp de o lună. Au fost măsurate prin analize de laborator specifice, capacitatea de hidratare şi eficacitatea anti-rid. În urma ambelor analize, Cien a ieşit nr.1!" Gama cuprinde: - cremă de zi antirid, cu factor  de protecție solară - cremă de noapte antirid, cu efect hidratant Ambele creme conțin Q10, complexul Liftactiv Intensive și a

File de iubire

Când aveam fundițe-n păr și rochițe cu buline, Visam la marea iubire,  Ca-n romanele citite pe sofa de străbunica. Am crescut cam repejor Și cu mare bucurie rochița de școlăriță am îmbrățișat. Dar la visul de iubire tot n-am renunțat. La liceu, cu lumea-n cap și speranțe de-mplinire, Am fugit după iubire... Doar că lesne mi-am dat seama că nu-i totu' ca-n romane Și tare m-am supărat pe romanele citite, Pe poveștile trăite și personajele iubite. Dar când timpu a mai trecut Și mai mare am crescut, Ușor am realizat că mitul despre iubire Poate fi înfăptuit lângă omul potrivit. De-a lungul timpului, dar mai ales în facultate, am învățat că un bun scriitor este acela care a cunoscut viața cu tot ce presupune ea: greutăți, bucurii, suișuri și coborâșuri, durere și fericire, lacrimi, agonie, disperare- dar nu s-a lăsat înfrânt de ele, ci le-a împletit cu măiestrie în povești inedite, ce fac delicul publicului. Și asta tocmai pentru că cititorul î