Vă amintiți despre campania Provident despre care am scris acum câteva zile aici? Pentru că mi-a plăcut mult provocarea lansată, am decis să merg mai departe cu ideea și să prezint și câteva exemple de joculețe pe care le-aș pune în practică la centru dedicat părinților.
Pentru că una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă atât părinții, cât și copii în ziua de azi este managementul timpului, aș recomanda un joc care să îi ajute să își structureze mai bine programul și prin intermediul căruia să se cunoască mai bine și să interacționeze.
Joculețul se numește Programul ursulețului, iar scopul lui este de a dezvolta abilitățile de realizare a unui program zilnic. Fiecare copil va lucra cu părinții lui, aceștia primind o fișă cu povestea ursulețului:
"Ursulețul Martinică este tare necăjit. El are multe lucruri de făcut în fiecare zi și nu reușește mereu să le ducă la final. El trebuie să se scoale, să se îmbrace, să se spele, să mănânce, să meargă la școală, să adune miere, să își facă temele și să se joace și cu alți ursuleți. El mai trebuie să citească, să își facă ordine în cameră, să povestească părinților ce a făcut și toate astea doar într-o zi! Dar cum să le facă singur pe toate? Cum poate fi Martinică ajutat?"
Sarcina ce le revine atât părinților, cât și prichindeilor este de a lucra împreună la conceperea unui program zilnic de activități, pe care să îl poată respecta. Implicând atât părinții cât și copilul, comunicarea dintre aceștia va fi facilitată și îndrumată pozitiv de un specialist, iar programul va fi conceput în funcțe de activitățile și timpul fiecăruia.
După realizarea sarcinii de mai sus, echipa va primi o foaie de duplex pe care va desena, colaborând, programul nou conceput.
Un alt joc-exercițiu, potrivit pentru primele ședințe, ar fi roata emoțiilor.
Scopul acestui joculeț este de a îi ajuta pe prichindei ca alături de părinți să facă distincția între emoțiile pozitive și cele negative.
Echipa va primi un cadran confecționat din carton, cu un braț indicator, care prin rotire se poate opri în dreptul unei anumite emoții.
Consilierul îi va întreba pe participanți dacă au simțit emoții precum bucurie, tristețe, indignare, dezgust, etc., punându-i în același timp să le și mimeze. Fiecare participant va fi rugat să povestească o situație în care s-au simțit într-un anumit fel, apoi fiecare va fi rugat să povestească o situați în care crede că celălalt membru al familiei a trăit emoția X. În acest mod famila va reuși să se cunoască mai bine, să comunice și să își exprime sentimntele.
În a doua parte a exercițiului participanții vor fi lăsați singuri, cu instrucțiunea ca pe rând să învârtă brațul indicator, urmând a povesti situații în care s-au simțit fericiți, triști, etc. în funcție de emoția indicată.
Părinții vor primi și teme pentru acasă, precum și chestionare săptămânale de feedback.
Așadar, încă o dată, eu de 10.00 lei m-aș juca și i-aș coopta și pe alții în joaca mea! Pentru un viitor mai bun și familii mai fericite.
Dintr-o joacă a pornit și mândra de aici:
Sursă foto 1
Sursă foto 2
Pentru că una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă atât părinții, cât și copii în ziua de azi este managementul timpului, aș recomanda un joc care să îi ajute să își structureze mai bine programul și prin intermediul căruia să se cunoască mai bine și să interacționeze.
Joculețul se numește Programul ursulețului, iar scopul lui este de a dezvolta abilitățile de realizare a unui program zilnic. Fiecare copil va lucra cu părinții lui, aceștia primind o fișă cu povestea ursulețului:
"Ursulețul Martinică este tare necăjit. El are multe lucruri de făcut în fiecare zi și nu reușește mereu să le ducă la final. El trebuie să se scoale, să se îmbrace, să se spele, să mănânce, să meargă la școală, să adune miere, să își facă temele și să se joace și cu alți ursuleți. El mai trebuie să citească, să își facă ordine în cameră, să povestească părinților ce a făcut și toate astea doar într-o zi! Dar cum să le facă singur pe toate? Cum poate fi Martinică ajutat?"
Sarcina ce le revine atât părinților, cât și prichindeilor este de a lucra împreună la conceperea unui program zilnic de activități, pe care să îl poată respecta. Implicând atât părinții cât și copilul, comunicarea dintre aceștia va fi facilitată și îndrumată pozitiv de un specialist, iar programul va fi conceput în funcțe de activitățile și timpul fiecăruia.
După realizarea sarcinii de mai sus, echipa va primi o foaie de duplex pe care va desena, colaborând, programul nou conceput.
Un alt joc-exercițiu, potrivit pentru primele ședințe, ar fi roata emoțiilor.
Scopul acestui joculeț este de a îi ajuta pe prichindei ca alături de părinți să facă distincția între emoțiile pozitive și cele negative.
Echipa va primi un cadran confecționat din carton, cu un braț indicator, care prin rotire se poate opri în dreptul unei anumite emoții.
Consilierul îi va întreba pe participanți dacă au simțit emoții precum bucurie, tristețe, indignare, dezgust, etc., punându-i în același timp să le și mimeze. Fiecare participant va fi rugat să povestească o situație în care s-au simțit într-un anumit fel, apoi fiecare va fi rugat să povestească o situați în care crede că celălalt membru al familiei a trăit emoția X. În acest mod famila va reuși să se cunoască mai bine, să comunice și să își exprime sentimntele.
În a doua parte a exercițiului participanții vor fi lăsați singuri, cu instrucțiunea ca pe rând să învârtă brațul indicator, urmând a povesti situații în care s-au simțit fericiți, triști, etc. în funcție de emoția indicată.
Părinții vor primi și teme pentru acasă, precum și chestionare săptămânale de feedback.
Așadar, încă o dată, eu de 10.00 lei m-aș juca și i-aș coopta și pe alții în joaca mea! Pentru un viitor mai bun și familii mai fericite.
Dintr-o joacă a pornit și mândra de aici:
Sursă foto 1
Sursă foto 2
Frumos!
RăspundețiȘtergereMultumesc. Sper sa fie si de folos.
Ștergere